Jadąc na Safari prędzej, czy później staniesz przed wyborem – który Park wybrać. Wybór nie jest łatwy zależy od wielu czynników jak: miejscowość w której masz hotel, możliwości finansowych i czasowych.

Malindi czy Diani Beach
Tsavo East
Tsavo West
Tsavo East i West
Promocja

Malindi czy Diani Beach – skąd lepiej na safari?

W Kenii do tej pory byłam 2 razy, podczas pierwszego pobytu byłam w Malindii. Na drugi wyjazd zdecydowałam się na Diani Beach, tak więc  mogę podzielić się z Wami doświadczeniem z organizacji safari z tych dwóch miejscowości.

Jadąc na Safari z Malindii, będziesz odwiedzać zupełnie inną (bardziej północną) część parku Tsavo East. Z Diani Beach poruszać się zdecydowanie po części południowej parku. To równocześnie będzie decydować o tym, jakie zwierzęta zobaczysz. O ile na północy spotkasz hipopotamy, nosorożce i krokodyle mieszkające w dzielącej park rzece. Na południu gdzie jest zdecydowanie bardziej sucho spotkasz więcej kopytnych które przyciągają predatorów (lwy czy gepardy).

Nocleg i trasa

Również sama baza noclegowa jest zupełnie inna. Podczas gdy północna część parku Tsavo East to głownie kempingi z namiotami. Strona południowa to ekskluzywne hotele dla wymagających klientów. Bardzo ważnym aspektem jest również czas wymagany na dojazd do Parku. Nie wiem, czy to się nie zmieniło ale pamiętam, że z Malindii do Tsavo East jechało się drogą utwardzoną. Telepało wówczas całą drogę i jechaliśmy bardzo długo. Po podróży byłam bardzo zmęczona, niemniej jednak przed snem powstrzymywała mnie jedynie adrenalina.

I tu bardzo mile zaskoczyła mnie trasa z Diani Beach do Tsavo East, gdzie podróż wraz z przeprawą promową zajęła nam 3,5 godziny. Trasa w całości jest drogą asfaltową, jedzie się szybko, przyjemnie i komfortowo. Jak widzicie, miejsce z którego wyjeżdżacie ma decydujący wpływ na safari. Jeśli safari jest Waszym głównym celem wyjazdu do Kenii, w związku z tym proponuję abyś zatrzymał się w okolicach Mombasy. Tutaj z całego serca polecam własnie Diani.

Diani Beach jest około 15 km plażą, przy której znajdują się resorty z hotelami, z własnym dostępem do plaży. Co mnie zaskoczyło to to, że wszystkie hotele są od siebie położone w znacznej odległości (około 10 minut spacerem). Przez co ma się wrażenie że, pomimo wszystko Diani jest spokojną, nie zatłoczoną, odludna plażą.

Diani Beach

To było bardzo miłe zaskoczenie, bo wiem, że jednocześnie jest to najbardziej popularny kierunek w Kenii i bałam się, że zastanę tam coś na podobieństwo Dominikany, gdzie siedział dosłownie człowiek na człowieku, i hotel na hotelu. Uwielbiam takie klimaty, gdzie idąc nie spotykam innych białych, a tylko lokalnych. Na Diani Beach tak jest!

który park wybrac tsavo east czy tsavo west

Tsavo East

Jadąc z Malindii w zasadzie nie ma się wyboru, jedyny dostępny park narodowy to Tsavo East. Z Diani Beach do wyboru jest park Tsavo East lub Tsavo West.
Wybór jest trudny i obawiam się, że nie ma jednoznacznej odpowiedzi, oba parki mają do zaoferowania coś zupełnie innego. Najlepiej odwiedzić oba, aczkolwiek aby to zrobić wówczas trzeba zdecydować się na safari 3 dniowe. Zapytasz dlaczego? Dlatego, że 2 dniowe safari, oznacza, że praktycznie safari rozpoczynasz w dniu pierwszym w okolicach godziny 10:00 i kończysz następnego również w okolicach 11:00 – i to nie ważne gdzie wykupisz wycieczkę – wszystkie one maja dokładnie taki sam plan, zaczynają i kończą o tej samej godzinie.

Warto wiedzieć, że droga z Tsavo East do Tsavo West też wymaga czasu. Przejazd pomiędzy parkami odbywa się normalnie uczęszczaną drogą, która jest droga asfaltowa i nie jest w parku. Prowadzi przez miasteczka. Nam trasa zajęła jakieś 3-4 godziny. Decydując się na safari dwudniowe pozostań w jednym parku. Firmy organizujące safari oczywiście mogą zorganizować Ci o co tylko poprosisz, niemniej jednak moim zdaniem będzie to bez sensu, zamiast oglądać zwierzęta, będziesz ciągle w drodze.

W Tsavo East masz bardzo dużą szansę spotkać lwy, my spotkaliśmy ich 14 wylegujących się przy wodopoju. Jest nieskończona ilość słoni, bawoły, trochę żyraf, zebry chodzą dosłownie stadami, gazele, onyksy i inne. Nie ma tutaj bujnej roślinności i zwierzęta są przez to lepiej widoczne. który park wybrać tsavo kenia

Nocleg

Tsavo East posiada bardzo bogatą bazę noclegową. Możesz znaleźć tutaj hotele z basenami. Każdy z hoteli posiada swój własny wodopój do którego przychodzą zwierzęta aby ugasić pragnienie. Niektóre posiadają także ukryte tunele pod ziemią, przez które można podziwiać dzikie zwierzęta z bardzo bliskiej odległości. Będą z Tsavo West nocleg mieliśmy w hotelu Voi Safari Lodge i byliśmy z hotelu zachwyceni. Hotel znajduje się na skarpie, dlatego też gwarantuje przepiękny, niczym nie zakłócony widok na park.

Tsavo West

Dostępny z Diani Beach, Mombasy czy Bamburi. Warto wiedzieć, że tour operatorzy mówiąc o Tsavo West, tak naprawdę zabierają Cię do Lumo Community Wildlife Sanctuary, które znajduje się tutaj:

W Tsavo East udało nam się spotkać lwy (2 samice), geparda, stada bawołów, małpy, stada zebr. Sam park jest zazieleniony, z wysokimi trawami, daje wiec przestrzeń gdzie zwierzęta mogą się schować.. Lwy widzieliśmy z bardzo dużej odległości, siedziały w krzakach i w zasadzie widzieliśmy tylko same głowy, następnie w ramach rekompensaty udało nam się ‚upolować’ geparda z dwoma małymi, do tego trochę żyraf i zebry.

Nocleg

Do wyboru masz tutaj 2 hotele: Taita Hills Game Lodge Sarova Salt Lick Game Lodge My zdecydowaliśmy się na Sarova Salt Lick Game Lodge i nie żałujemy. W zasadzie wyjeżdżając na safari widzieliśmy mniej zwierząt niż przy samym wodopoju w hotelu. To co działo się właśnie przy hotelu zapierało dech w piersiach. W ciągu dnia wodopój był okupowany przez niezliczone ilości zwierząt.
który park wybrać tsavo kenia Kolejny przepiękny spektakl zaczynał się po zachodzie słońca. Sarova Salt Lick Game Lodge posiada dwa wodopoje, z czego pierwszy jest tuż przy lobby hotelu.

Wieczorem odwiedzały nas kolejno, stada słoni, bawoły. Największa niespodzianka czekała na nas w porze kolacji, kiedy  przy wodopoju pojawiło się stado 7 lwów, w tym samym czasie z wodopoju korzystały także bawoły  (niestety mój aparat słabo uchwycił ten moment – przepraszam na słabą jakość zdjęcia), cudowne doświadczenie. który park wybrać tsavo kenia

Tsavo East i West

Dostępny z Diani Beach, Mombasy czy Bamburi.  Jest to najlepszy wybór, jednakże tylko pod warunkiem, gdy zdecydujesz się na safari 3 dniowe. Jest to całe spektrum atrakcji, oba parki są bardzo ciekawe, inne od siebie. Ceny i plan safari 3 dniowego znajdziesz tutaj

Promocja

Tylko dla moich czytelników, przy współpracy z Rico mam dla Was specjalną promocję. Powołując się na latajacacholera, otrzymasz 10% zniżki na safari.

Masz pytanie? Daj mi znać, na pewno odpowiem.